Športom a racionálnou stravou k štíhlej línii

Športom a racionálnou stravou k štíhlej línii

Veselá myseľ urobí veľa. Hľadajte v živote pozitívne stránky. Niekedy je to ťažké, ale dá sa to! Ak si myslíme pozitívne dobro i pritiahnete. Negatívne udalosti sa snažte brať s nadhľadom as humorom. Hovorí sa, čo vás nezabije, to vás posilní, alebo keď nejde o život, tak nejde o nič.

Viac ako tretina Čechov a takmer polovica Slovákov s najnižším vzdelaním si nestráži svoju hmotnosť. Naopak drvivá väčšina vysokoškolsky vzdelaných ľudí robia opatrenia ako si svoju váhu udržať.

U oboch národov patrí šport a pohyb k najčastejším spôsobom na udržiavanie váhy. Slováci a Česi tiež potvrdili, že kvôli strate niekoľkých kilogramov okrem cvičenia drží aj rôzne diéty. K najčastejším stravovacím prehreškom patria veľké množstvo cukrov a tukov v strave. Základom je vyhnúť sa polotovarom, sladeným nápojom, cukrovinkám, pridať do jedálnička viac zeleniny, ktorá obsahuje vlákninu.


Čo jesť pred a po cvičení?

Najmenej dve hodiny pred tréningom sa treba vyhýbať ťažkým jedlám. Vhodná je tekutá, ľahko stráviteľná strava, napríklad džús, proteínový nápoj alebo ovsené vločky. Po tréningu je najvhodnejší proteínová tyčinka, proteín pre ženy (vhodný aj na chudnutie), zelenina alebo ľahké jedlo.

Po cvičení máme narušený imunitný systém. Ak telo nedostane živiny, ktoré potrebuje, postahuje si ich aj zo svalov, ktoré potom nemôžu dobre regenerovať. Proteínová tyčinka alebo proteín pre ženy dodá telu potrebné látky, zabráni tak metabolizácii svalov a regenerácia sa môže začať hneď po tréningu.

Hladovanie môže viesť k neuváženému jedeniu koláčikov, čokoládových tyčiniek alebo slaných drobností tesne pred alebo po obede či večeri. Dodržujte harmonogram konzumácie troch hlavných jedál a dvoch menších každý deň. Aj žalúdok potrebuje disciplínu a pravidelná strava mu pomôže. Keď počas dňa dostanete neutíchajúcu chuť na malú dobrotu aj napriek pravidelnú stravu, siahnite po niečom zdravom.

K najčastejším stravovacím prehreškom patria veľké množstvo cukrov a tukov v strave. Základom je vyhnúť sa polotovarom, sladeným nápojom, cukrovinkám, pridať do jedálnička viac zeleniny, ktorá obsahuje vlákninu.

Kompava spol. s r.o., Piešťanská 1202/44, Nové Mesto nad Váhom 91501, +420 602 426 550, objednavky@kompava.sk
Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info