Ako na krásne tvarovaný zadoček

Spýtali sme sa Martiny Hiklovej, fitness trénerky v E-Fit štúdiu - Kompava.

Mať pekne tvarovaný, svalnatý, nie však tučný, trasľavý zadok s celulitídou je teda poriadna drina. Vyžaduje si to trpezlivosť, čas, pevnú vôľu a správnu techniku.

AKO NA TO?

1.      DREPY

Patria medzi najzákladnejšie ale i najúčinnejšie cviky. Je vhodné začať drepovať len s vlastnou váhou a postupne pridávať závažia. Stačia vám činky, neskôr prejdite na tyč so závažím. Dbajte na techniku, pretože práve tá môže spôsobiť komplikácie (hlavne s kolenami) ak je zle prevedená.

 


2.      SUMO DREPY

Nohy roztiahnite čo najviac od seba, špičky vytočte von. Zadok stiahnite až pod kolená a následne vráťte hore. Dôležitá je pomalá technika prevedenia cviku. Môžete si zobrať i závažia. Nezabudnite vždy na konci cviku pretiahnuť panvu dopredu.

3.      VÝPADY

Výpady môžete robiť vpred ale i vzad, poprípade šikmo dozadu. Je to veľmi účinný cvik. Pri výpade musí ísť jedno koleno až tesne nad zem a druhé musí byť nad členkom, poprípade tak, aby ste si videli špičku. Nikdy necvičte tak, aby ste si špičku prednej nohy nevideli. Veľmi tým zaťažujete kolenný kĺb.

 

KOĽKO CVIČIŤ?

Minimálne 3 krát do týždňa

 

Chcete schudnúť? 6-8 sérií po 50 opakovaní

Chcete tvarovať? Menej cvikov –  3 – 6 sérií po 12-20 opakovaní, naložte si váhu

 

Cvičenie je efektívne až vtedy ak Vás svaly pália. Cviky striedajte, aby si telo na určitý opakovaný pohyb nezvyklo.  Viac inšpirácií s cvikmi na zadok nájdete na našom blogu ;)

Ing. Martina Hiklová

Galéria

Kompava spol. s r.o., Piešťanská 1202/44, Nové Mesto nad Váhom 91501, +420 602 426 550, objednavky@kompava.sk
Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info