Kĺby / Kosti / Svaly

Mladosť a vitalita do značnej miery závisí na dobrom stave kĺbov a kostí. Ak máte zdravé kĺby, môžete sa slobodne pohybovať. Obmedzená možnosť pohybu je naproti tomu príznakom starnutia a slabosti.Sprevádza ju nepríjemnú bolesť a často aj mrzutosť. Na tom, aby bol pohyb hladký a plynulý, spolupracujú kĺby spolu s chrupavkou. Pribúdajúci vek, zranenie alebo nosenie príliš ťažkého nákladu môžu kĺby narušiť a viesť až k artritíde.

Aj naše kosti sa postupne menia a pretvárajú – v mladosti objem kostnej hmoty postupne narastá a vrcholu dosahuje okolo 30. roku života. Aj potom tento proces stále pokračuje, ale postupne viac kostnej hmoty strácame, než získavame.

Pravdepodobnosť vzniku osteoporózy závisí na tom, koľko kostnej hmoty okolo 30-ky máte a ako rýchlo ju začnete s pribúdajúcim vekom strácať. Každú časť tela a telesných procesov je však mažné posilniť správnou výživou. Tieto látky vám zaručene pomôžu dostať do pohody kĺby a kosti:

Glukosamín

Telo si ho prirodzene vytvára z glukózy a aminokyseliny Glutamínu. Glukosamín pomáha zahojiť a zaceliť chrupavky a ďalšie tkanivá a preukázateľne znižuje zápal.

Chondroitín

Hojne sa vyskytuje v chrupavke a je sčasti zodpovedný za jej pružnosť. Dôležitou úlohou Chondroitínu je brániť enzýmom v činnosti, ktorá by mohla poškodiť chrupavku. Spolu s Glukosamínom predchádzajú odumieraniu chrupavky.

MSM

Predstavuje významný zdroj organickej síry (34 %), ktorá podporuje tvorbu dôležitých nutričných zložiek vrátane aminokyselín glutationu, cysteínu a metionínu. Zmierňuje až odstraňuje všetky druhy alergií, chráni pred parazitárnymi a plesňovými ochoreniami a plní pestrú paletu významných funkcií v ľudskom organizme. Výrazne redukuje zápaly a opuchy kĺbov, znižuje bolesti, odstraňuje svalové kŕče, bolesti chrbta a svalov a prináša úľavu pri akútnych športových zraneniach (natiahnutie svalov a šliach).

Vápnik a vitamín D
Vápnik je najčastejšie sa vyskytujúcim minerálom v ľudskom tele. Zohráva nezastupiteľnú úlohu v stavbe kostí a zubov (99%), zvyšok sa nachádza v krvi a mäkkom tkanive. Dôležitý pritom nie je len dostatok samotného vápniku, ale aj vitamínu D, ktorý pomáha pri ukladaní vápniku do kostnej hmoty.
Energia pre aktívne svalstvo

Ďalším článkom pohybového aparátu sú svaly. V dobe tréningu sú svalové vlákna maximálne namáhané. Pre svoju aktivitu potrebujú energiu, ktorú čerpajú z aktuálne dostupných zdrojov (sacharidy, tuky).Ak sú všetky zásoby vyčerpané, telo si produkuje energiu zo svalových bielkovín, čoho následkom je úbytok a strata aktívnej svalovej hmoty. Preto je pri aktívnych športoch nevyhnutné ešte pred tréningom dodať svalom energiu v podobe aminokyselín. Po tréningu zase posilniť regeneráciu a tým naštartovať ďalší rast svalovej hmoty.

BCAA (aminokyseliny s rozvetveným reťazcom)
Vďaka svojim antikatabolickým a anabolickým vlastnostiam sú dôležitou súčasťou svalov a kľúčovým prvkom pri štiepení proteínov. BCAA tvoria až 35% obsahu svalovej hmoty a v pracujúcich svaloch sú zapojené do tvorby energie. Urýchľujú syntézu bielkovín a ochraňujú vlastné svalové bielkoviny pred stratou svalovej hmoty pri športových a fyzických záťažiach.
Glutamín

Glutamín je neesenciálna aminokyselina, ktorá tvorí až 60% voľných aminokyselín vo svalových bunkách, kde je hlavným zdrojom dusíka. V stavoch intenzívnej fyzickej záťaže a stresu sa stáva podmienečne esenciálnou. Glutamín zabezpečuje ochranu svalových bielkovín pred potréningovým katabolizmom a podporuje regeneráciu svalového tkaniva.

Vynulovať filter
Zobrazených 1-15 z celkovo 15 záznamov.
Kompava spol. s r.o., Piešťanská 1202/44, Nové Mesto nad Váhom 91501, +420 903 473 211, objednavky@kompava.sk
Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info