KOMPAVA OSLAVUJE 19. NARODENINY! Oslávte ich spolu s nami

Kĺby / Kosti / Svaly

Kĺby / Kosti / Svaly

Mladosť a vitalita do značnej miery závisia na dobrom stave kĺbov a kostí. Ak máte zdravé kĺby, môžete sa slobodne pohybovať. Obmedzená možnosť pohybu je naproti tomu príznakom starnutia a slabosti. Sprevádza ju nepríjemná bolesť a často aj mrzutosť. Na tom, aby bol pohyb hladký a plynulý, spolupracujú kĺby spolu s chrupavkou. Pribúdajúci vek, zranenie alebo nosenie príliš ťažkého nákladu môžu kĺby narušiť a viesť až k artritíde.

Aj naše kosti sa postupne menia a pretvárajú – v mladosti objem kostnej hmoty postupne narastá a vrcholu dosahuje okolo 30. roku života. Aj potom tento proces stále pokračuje, ale postupne viac kostnej hmoty strácame, než získavame.

Pravdepodobnosť vzniku osteoporózy závisí na tom, koľko kostnej hmoty okolo 30-ky máte a ako rýchlo ju začnete s pribúdajúcim vekom strácať. Každú časť tela a telesných procesov je však mažné posilniť správnou výživou. Tieto látky vám zaručene pomôžu dostať do pohody kĺby a kosti:

  • Glukosamín - Telo si ho prirodzene vytvára z glukózy a aminokyseliny Glutamínu. Glukosamín pomáha zahojiť a zaceliť chrupavky a ďalšie tkanivá a preukázateľne znižuje zápal.
  • Chondroitín -  Vyskytuje sa v chrupavke a je sčasti zodpovedný za jej pružnosť. Dôležitou úlohou Chondroitínu je brániť enzýmom v činnosti, ktorá by mohla poškodiť chrupavku. Spolu s Glukosamínom predchádzajú odumieraniu chrupavky.
  • MSM - Predstavuje významný zdroj organickej síry (34 %), ktorá podporuje tvorbu dôležitých nutričných zložiek vrátane aminokyselín glutationu, cysteínu a metionínu. 
  • Vápnik a vitamín D - Vápnik je najčastejšie sa vyskytujúcim minerálom v ľudskom tele.

Energia pre aktívne svalstvo

  • BCAA (aminokyseliny s rozvetveným reťazcom) - Vďaka svojim antikatabolickým a anabolickým vlastnostiam sú dôležitou súčasťou svalov a kľúčovým prvkom pri štiepení proteínov. BCAA tvoria až 35% obsahu svalovej hmoty a v pracujúcich svaloch sú zapojené do tvorby energie. Urýchľujú syntézu bielkovín a ochraňujú vlastné svalové bielkoviny pred stratou svalovej hmoty pri športových a fyzických záťažiach.
  • Glutamín - Glutamín je neesenciálna aminokyselina, ktorá tvorí až 60% voľných aminokyselín vo svalových bunkách, kde je hlavným zdrojom dusíka. V stavoch intenzívnej fyzickej záťaže a stresu sa stáva podmienečne esenciálnou. Glutamín zabezpečuje ochranu svalových bielkovín pred potréningovým katabolizmom a podporuje regeneráciu svalového tkaniva.