Ako prekonať hlad v chudnutí?

Ako prekonať hlad v chudnutí?

Ako potlačiť neustálu chuť na jedlo?

Bežný človek bez zdravotných alebo psychických problémov, by vedel zabrániť nadváhe, keby dokázal ovládať svoje chute. Pri pohľade na jedlo, ktoré nám chutí, sa nám už v nervovom centre spúšťajú signály, ktoré provokujú chuťové poháriky a signalizujú nám hlad, aj keď sme pred chvíľou jedli.

Ak k tomu pridáme ešte vysoké pracovné nasadenie, problémy a stres, začína sa kolotoč únavy, vyčerpania a smútku, ktorý väčšina z nás "zajedá". Všimli ste si, že keď prežívate náročnejšie obdobie, priberáte viac? Možno to bude preto, že po jedle siahate nielen vo chvíľach, keď ste skutočne hladní, nehovoriac o "obaľovaní nervov niečím sladkým“. 

Ponúkame vám zopár rád, ako prekonať neustálu chuť na jedlo:

  • Položte si otázku: Je to skutočne hlad fyzický alebo "zajedám" svoje problémy, nespokojnosť či nudu?
  • Ak vás prepadne vlčí hlad vo večerných hodinách, zobnite si niečo malé alebo je dobré napiť sa vody a ísť spať :)
  • Udržiavajte si duševnú pohodu, myslite viac pozitívne, doprajte si aspoň chvíľku času počas dňa aj pre seba
  • Dajte svoje telo do pohybu, športujte, prechádzajte sa, doprajte si prísun čerstvého kyslíka aj inak ako otvorením okna z kancelárie :)

Ak patríte aj vy medzi tých menej šťastných so slabou pevnou vôľou, existuje ešte ďalšia zaručená pomôcka, a to ovládnuť priamo centrum sýtosti a hladu, kde sa rozhoduje o tom, či budeme hladní alebo sýti. K tomuto nám môže dopomôcť aminokyselina DL- fenylalanín alebo skratka DLPA.


Funkcia aminokyseliny DLPA

Po užití sa v tele z tejto aminokyseliny vytvoria noradrenalín, čo je vlastne prenášač nervových vzruchov zlepšujúcich náladu a znižujúcich chuť k jedlu, a zároveň podnieti produkciu cholecysokininu (CCK), ktorý navodzuje pocit sýtosti a ukončenie prijímania potravy. (Pozn.: CCK sa tvorí v mozgu a v črevách, je dôležitý pri tvorbe pocitov sýtosti a hladu. Pokiaľ ho je málo, ľudia sa prejedajú - ak ho je dosť, ľudia jedia málo).

V jedle ho môžeme nájsť v mlieku, syre cottage, strukovinách, hydinovom a rybom mäse, vajíčkach, vo vybraných orieškoch, semienkach, listovej zelenine a celozrnných obilninách.

Okrem úžasnej vlastnosti ako odstránenie prebytočnej chuti na jedlo, dodáva pocit bdelosti, zlepšuje pamäť, na organizmus pôsobí veľmi upokojujúce, tým že zvyšuje hladinu endorfínov, ktoré spôsobujú dobrú náladu a uvoľňuje bolesť. Štúdie preukázali, že DLPA chráni endorfíny, ktoré sa vytvárajú v tele a potláčajú bolesti a depresie, čím DLPA potláča niektoré formy chronických bolestí, napr. chrbta, artróz, artritíd, migrén, PMS, pri niektorých typoch depresii a posilňuje imunitný systém.

Ako a kedy ho užívať pri znížení apetítu? 

Vždy ráno na lačno v dávke 500 - 1500 mg, cca 1 hod. pred jedlom s nesladeným nápojom, najlepšie s vitamínom C a vitamínom B6, tieto látky spoločne vo významnej miere podporujú a znásobujú účinky fenylalanínu (DLPA). (Výrobok DLPA už v kapsuli obsahuje tieto látky v správnom pomere). Neodporúča sa túto aminokyselinu kombinovať spolu s bielkovinami nakoľko tie bránia vstrebávaniu DLPA.

Kompava spol. s r.o., Piešťanská 1202/44, Nové Mesto nad Váhom 91501, +420 602 426 550, objednavky@kompava.sk
Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info