DOPRAVA ZADARMO! Od 26.7. do 28.7. s kupónom "letoskompavou"

Už iba:
d
h
m
s
L-Glutamín - ideálna aminokyselina na regeneráciu
L-Glutamín - ideálna aminokyselina na regeneráciu

L-Glutamín - ideálna aminokyselina na regeneráciu

L-Glutamín - ideálna aminokyselina na regeneráciu

Svojimi pozitívnymi účinkami sa glutamín považuje za najpestrejšiu aminokyselinu. Zaraďuje sa medzi neesenciálne - také, ktoré si telo dokáže vytvoriť aj samo. Podceňovať dopĺňanie tejto aminokyseliny na rast a ochranu svalov, s pôsobením aj na imunitu, však nie je správne. Prečo je to tak?

Počas intenzívneho tréningu dochádza k veľkým stratám glutamínových zásob. Znižuje sa sila a ubúda celková vitalita. Telo síce dokáže doplniť stratenú aminokyselinu, ale na to potrebuje čas. Aby bola pôvodná hladina obnovená, musí telo regenerovať. To však môže trvať aj 4 až 6 dní!

Urýchlenie a zlepšenie účinkov regenerácie je predpokladom pre kvalitnejší tréningový proces. Pridávať tréningové zaťaženie sa nedá donekonečna, každý máme obmedzený čas. Ak už telo nie je schopné prijať ďalšie zaťaženie, je potrebné hľadať rezervy v regenerácii. Jednou z nich je výživa a aminokyselina L-glutamín. Jej dostatok je predpokladom pre podávanie optimálneho výkonu.

Ak už telo nie je schopné prijať ďalšie zaťaženie, je potrebné hľadať rezervy v regenerácii.

Účinky L-glutamínu na ľudský organizmus

  • Asi najznámejším účinkom je prirodzená podpora tvorby testosterónu a rastového hormónu v tele. Tento účinok je populárny najmä v objemovom a silovom tréningu.
  • Ďalšou príjemnou vlastnosťou je potláčanie kyseliny mliečnej vo svaloch. Zmenšuje tak zakyslenie organizmu a zmierňuje svalovicu.
  • Až 19 % z glutamínu je vlastne dusík. Glutamín teda predstavuje hlavného prenášača tejto látky do svalovej bunky. Pomáha tak udržiavať pozitívnu dusíkovú bilanciu. Tá je nevyhnutná pre rast svalov a je spájaná s tzv. anti-katabolickým účinkom.
  • Anti-katabolický účinok glutamínu pôsobí ochranne pred úbytkom svalovej hmoty. Zvýšený význam má aj vtedy, ak sa snažíte schudnúť. Pri úbytku hmotnosti často nedochádza len k strate tuku, ale aj bielkoviny. Dostatočná zásoba glutamínu tu pôsobí ako poistka, aby úbytok svaloviny bol čo najmenší.
  • Častokrát sa stáva, že preťažený alebo pretrénovaný človek je zároveň chorľavý. Telo ide až na dno svojich možností a látkových rezerv, kde sa výrazne oslabuje imunitný systém. Po ich vyčerpaní už nie je schopné výkonu. Jedným z dôvodov môže byť aj dlhodobý nedostatok tejto aminokyseliny. Jej dostatok posilňuje imunitu.
  • Okrem priaznivých účinkov na telo pôsobí glutamín aj na myseľ. Známy je pozitívny dosah na mentálnu aktivitu a pamäť. Glutamín slúži ako zdroj energie pre nervové bunky.

Dostatok glutamínu je pre podávanie výkonu kľúčový

Ako zabezpečiť telu dostatok L-glutamínu

Možno ho nájsť v každodennej potrave. Ako aminokyselina je súčasťou bielkovín, za hlavný zdroj sa považujú hlavne rastlinné formy proteínov. Glutamín v potravinách je vhodný pre široké spektrum populácie s rôznymi tréningovými cieľmi - sila, objem, rysovanie + diéta atď.

Dávkovanie L-glutamínu vo forme výživového doplnku by malo byť 2 x denne po 5 gramov, prvá dávka hneď ráno, resp. pred spaním. Na trhu možno dostať glutamín v rôznych formách: prášok, tablety, kapsule. Kompava vám ponúka glutamín vo forme prášku vo výhodnom 300 g balení.

Účinky L-glutamínu na ľudský organizmus