Môže mať Whey Proteín zásadný význam pre chudnutie u žien?

Môže mať  Whey Proteín zásadný význam pre chudnutie u žien?

Čo si myslíte vy o proteínoch pre ženy?

V súvislosti s proteínovými doplnkami príde mnohým na myseľ bodybuilding, nárast svalovej hmoty, či nabúchaní chlapi. Pamätám si, že aj ja som zmýšľala podobne, keď som prvý krát začínala s cvičením. Avšak, v snahe nájsť novú cestu ako vylepšiť môj jedálniček spolu s cvičením, som si jedného dňa povedala – ak sú proteíny dobré pre mužov, prečo by to isté nemohlo platiť aj u žien? Tak som urobila prieskum - a tým myslím naozaj dôsledný prieskum - a výsledky, ku ktorým som sa dostala boli veľmi zaujímavé a tiež prekvapujúce.

Čo je Whey Proteín - proteín na chudnutie? 

Whey alebo srvátkový proteín je vyrobený z mlieka, ktoré sa spracuje do práškovej formy. Zvyčajne sa do surového prášku pridávajú príchute a obohacuje sa minerálmi, vitamínmi, a niektorými ďalšími prísadami. Po dokončení a spracovaní, je možné ho pridať do akejkoľvek tekutiny, zvyčajne vody alebo odtučneného mlieka. Prášok by nemal obsahovať žiaden, prípadne len veľmi málo cukrov, a takisto nízky podiel sacharidov. V dnešnej dobe je na trhu veľa rôznych značiek a typov proteínov.
Tak ako viete, aký druh je pre vás najvhodnejší?

"Menej je niekedy viac" - čím menej prísad v proteíne, tým lepšie pre vás. Všetko čo naozaj potrebujete, je proteín sám o sebe. Produkty, ktoré obsahujú izolát sú najlepšie, pretože obsahujú menej laktózy a vaše telo ho vstrebáva rýchlejšie. Čo znamená, že po náročnom tréningu začne vaše telo obnovovať a prestavovať  nové tkanivo rýchlejšie.

Pred tým, ako s proteínom začnete, je potrebné vyhodnotiť vaše ciele a následne vybrať vhodný proteín. Ak sa snažíte schudnúť, potom si budete musieť vybrať proteín, ktorý má menej kalórií, sacharidov a cukrov. Ak sa naopak snažíte nabrať svalovú hmotu (čo je u žien menej časté ako u mužov), potom je vhodné vyberať proteíny s vyšším obsahom sacharidov.
Ideálny proteínový doplnok by mal tiež napomáhať spaľovaniu tukov. Preto je potrebné venovať pozornosť zloženiu výrobkov. Čím viac bielkovín tým menej "plniva". To platí aj pre proteínové tyčinky.

Takže späť k otázke, je Whey (srvátkový) proteín prospešný aj pre ženy na redukciu podkožného tuku?

Odpoveď: Áno! A tu je prečo:

Whey proteín ako súčasť vyváženej stravy napomáha v prevencii straty kostnej hmoty. Štúdie tiež zistili, že môže podporiť rast nových buniek pokožky po chirurgickom zákroku. Obsahuje všetky aminokyseliny potrebné pre vaše každodenné fungovanie. Proteínový prášok vo vašom tele zvyšuje hladinu glutatiónu, antioxidantu, ktorý je nevyhnutný pre udržanie zdravého imunitného systému a detoxikáciu. Navyše má len malý alebo nulový obsah tuku a sacharidov.

Aké sú teda prínosy bielkovín a aminokyselín na chudnutie v rámci stravovania, fitness a chudnutia?

Aj my ženy potrebujeme do našej stravy zaradiť väčšie množstvo bielkovín. Pravdou však je, že Whey proteín a všeobecne proteínové doplnky nie sú jedinou cestou ako to dosiahnuť. Dostatok bielkovín je možne získať zo správnych potravín, ako sú kuracie prsia, vajcia, chudé morčacie mäso, ryby a tak ďalej. Proteínové shaky však jednoduché na prípravu a rýchlo dostupné. Tým nechcem povedať, že by mali slúžiť ako náhrada jedla. Vyvážená strava je zdrojom dôležitých vitamínov a minerálov, ktoré proteín sám o sebe nemôže nahradiť. 

Dôležitý fakt: proteínové doplnky NESPÔSOBUJÚ nárast vašich svalov. Posilňovanie (s ťažkými činkami) naopak áno. Muži majú odlišnú genetiku a testosterón, takže posilňovaním u nich dochádza k nárastu svalovej hmoty  a "nabúchanému" vzhľadu. Ženy majú hladiny testosterónu značne nižšie a preto pri posilňovaní a pití proteínov nedochádza k dramatickému nárastu svalov, ale naopak skôr k tvarovaniu nášho tela. Proteín môže pomôcť pri odbúravaní tukov, samozrejme ak je kombinovaný s vyváženou stravou a cvičením. Vysoko kvalitný srvátkový proteín je bohatý na leucín, a aminokyseliny, ktoré pomáhajú zachovať sval, zatiaľ čo podporujú odbúravanie tukov.

              Recepty z proteínom 

    Je teda možné z pitia proteínových kokteilov pribrať?       Je to rovnaké ako s ostatnými potravinami, tuk je výsledkom prebytku kalórií, a preto by sme nemali prijímať viac ako vydávame. Ak budeme piť obrovské množstvo proteínov, sedieť a nič nerobiť, potom áno, budeme priberať. Ak naopak zvolíme správne množstvo v správnu dobu, môžu sa proteínové doplnky stať palivom na ceste k nášmu vysnívanému telu.

 

 

Zdroj:http://healthbooklet.hubpages.com/hub/does-whey-protein-make-you-fat-when-you-dont-work-out 

 

Kompava spol. s r.o., Piešťanská 1202/44, Nové Mesto nad Váhom 91501, +420 903 473 211, objednavky@kompava.sk
Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info