Tipy a rady pre beh a bicykel

Tipy a rady pre beh a bicykel

Chystáte sa na bicykel alebo na bežecký maratón?
Akokoľvek je športovec pred súťažou motivovaný a dobre pripravený, hranica medzi víťazstvom a prehrou býva veľakrát veľmi tenká. Strava a správne doplnky výživy pre športovcov dokážú vo veľkej miere ovplyvniť výkon športovca. Výživové požiadavky jednotlivých športovcov sa menia v závislosti od náročnosti, dĺžky a intenzity tréningov či súťaží a tiež od typu športovej aktivity. Preto ak chcete efektívne doplniť všetko čo Váš organizmus behom záťaže a po záťaži potrebuje, mali by ste vsadiť aj na vhodný doplnok výživy (energetické gély, hypotocniký nápoj, energetické tyčinky,....).

Základom je kvalitný pitný režim
Pitný režim je základom pre každú športovú aktivitu. Jeho dôležitosť rastie s dĺžkou a intenzitou prípravy alebo samotného preteku. Cyklistika a bežecké maratóny patria k najnáročnejším športom. Preto sa podceňovanie kvalitného pitného režimu a správnej regenerácie nevypláca. Prípadná dehydratácia má totiž niekoľko negatívnych dôsledkov – okrem zhoršenej výkonnosti dochádza tiež k spomaleniu regenerácie, svalovým kŕčom, poškodeniu svalov a v najhoršom prípade môže dôjsť aj k vážnemu poškodeniu zdravia.

Správna voľba kvalitného hypotonického nápoja
Čím je šport náročnejší, tým kvalitnejšie tekutiny potrebujete. Telo potením stráca dôležité minerálne látky (horčík, draslík, soli, sodík, či chloridy a pod.), ktoré treba do organizmu doplniť. Čistá voda nie je v takom prípade vhodná, pretože obsahuje spomínané látky v nízkej koncentrácii a telesné tekutiny s ňou iba nariedite, namiesto toho aby ste dodali organizmu potrebné minerály a sacharidy. Telo tým skôr zaťažíte a výkonnosť bude rýchlo klesať. Podobne sú nevhodné sýtené nápoje, pretože oxid uhličitý, ktorý je v nich obsiahnutý, zhoršuje vo väčšine prípadov vstrebávanie vody a spôsobuje reflux (grganie). Aby ste predišli poklesu výkonnosti a ďalším problémom spojeným s nevhodným pitným režimom, je ideálne pri športovaní využívať špeciálne športové nápoje (hypotonické, energetické alebo iontové nápoje), ktoré sú určené pre intenzívny výkon a obsahujú okrem potrebných vitamínov, minerálov aj energiu v podobe sacharidov.

V našej ponuke nájdete tieto športové nápoje:

  • Hypotonický nápoj Hypofit s výraznými protikŕčovými účinkami vhodný pred a počas športového výkonu, ktorý zabezpečuje efektívnu hydratáciu organizmu, má vysoký obsah rýchlo vstrebateľných sacharidov dodávajúcich energiu a optimálny pomer vitamínov a minerálov;
  • Energetický nápoj Energofit unikátny produkt pre dlhé tréningy alebo preteky s vynikajúcou rehydratačnou funkciou, ktorý vďaka obsahu vitamínov, minerálov a aminokyselín posilní výkon, obranyschopnosť a urýchli regeneráciu po výkone.

Vyšší výkon a kvalitná regenerácia
Bez kvalitnej a rýchlej regenerácie nie je možné podávať maximálny výkon. Športovci vynakladajúci veľkú fyzickú aktivitu trvajúcu viac ako hodinu musia dbať aj na dopĺňanie energie s obsahom sacharidov a dostatočný príjem aminokyselín. Pri tréningu dochádza okrem spaľovania tuku aj k spaľovaniu svalového glykogénu, ktorý je zdrojom energie pre svalovú prácu.

Aby ste akútny nedostatok svalového glykogénu mohli kompenzovať, je potrebné čo najkratšom čase pred a po tréningu doplniť sacharidy. Energetický gél K-4 Power gel dodá energiu postupne a dlhodobo. Obsahuje energetický komplex s okamžitým účinkom energie s vysokým NO účinkom zvyšujúcim a uľahčujúcim výkon. Pomáha tak efektívne predchádzať energetickej kríze a maximálne podporuje výkon.

Pri namáhavej svalovej práci dochádza vždy k postupnému znižovaniu hladiny krvného cukru. Vo chvíli, keď sa vyčerpá aktuálna rezerva cukru, je potrebné nájsť ďalší zdroj energie. Týmto energetickým zdrojom sú práve Aminokyseliny Amino BCAA Forte. Zo všetkých suplementov na trhu sú jedny z najefektívnejších, pretože skutočne priamo ovplyvňujú metabolické procesy. Zvýšená spotreba vetvených aminokyselín bez ich dostatočného doplňovania vedie ku zvýšenému katabolizmu (rozpadu) vlastných svalových bielkovín. Zhoršuje sa regenerácia, ubúda svalová hmota a klesá fyzická výkonnosť. Športovci užívajúci aminokyseliny BCAA pred a po tréningu netrpia odbúravaním svalovej hmoty. Keď sa do tela dostáva viac BCAA, dochádza oveľa menej ku katabolizácii svalového tkaniva v priebehu tréningu. Nezabúdajte preto užiť 4 – 5 kapsúl Amino BCAA forte pred a po športovom výkone.

Autor: Ing. Zuzana Chovancová

Chcete vyskúšať pitný režim od Kompavy? Kúpte priamo v našom eshope!


Kompava spol. s r.o., Piešťanská 1202/44, Nové Mesto nad Váhom 91501, +420 903 473 211, objednavky@kompava.sk
Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info