Sacharidy a ich glykemický index

Sacharidy a ich glykemický index

V súčasnosti už nie je problém vybrať si potravinu,ktorá spĺňa naše nároky. Jediným ospravedlnením nesprávnej výživy je vlastná neinformovanosť a nedisciplinovanosť.K potravinám s vysokým obsahom kvalitných sacharidov patria všeobecne známe zdroje- ryža,zemiaky,cestoviny,rôzne druhy vločiek,celozrnné výrobky.Ovocie a zelenina obsahujú popri jednoduchých cukroch a polysacharidoch i vlákninu,ktorá ovplyvňuje zažívanie a vylučovanie potravy.

Pri výbere vhodného zdroja potravín sledujeme tzv. glykemický index potravín.Potraviny s vysokým glykemickým indexom zvyšujú glykémiu rýchlo,naopak potraviny s nižším glykemickým indexom postupne,inými slovami vysoký glykemický index je zárukou rýchlo dostupnej energie,nižší glykemický index "dopĺňa energiu" postupne,v dlhšom časovom rozpätí.

Na ukážku niekoľko vybraných potravín a ich glykemický index:

  • biely chlieb 100 
  • cestoviny 65
  • hnedá ryža 96 
  • corn-flakes 119
  • celozrnný chlieb 99 
  • sója 40
  • biela ryža 
  • fazuľa 60
  • jablko 53 
  • grep 36
  • repný cukor 86 
  • glukóza 138
  • med 92 
  • biela jogurt 48
Kompava spol. s r.o., Piešťanská 1202/44, Nové Mesto nad Váhom 91501, +420 903 473 211, objednavky@kompava.sk
Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info