Zachovanie dobrej imunity v období koronavírusu

Zachovanie dobrej imunity v období koronavírusu

Ocitáme sa v období, kedy dobrý imunitný systém je viac než dôležitý. Počas študovania rôznych článkov a publikácií sme narazili na zaujímavú štúdiu, ktorá rozoberá, aké vitamíny a doplnky výživy majú priaznivý vplyv na imunitu. Obzvlášť v období, kedy na nás striehne koronavírus z každej strany.

V rámci starostlivosti o imunitu je samozrejmosťou pestrá strava, pitie dostatočného množstva tekutín a taktiež by ste si mali dopriať denne 7-8 hodín spánku v tmavej miestnosti. Pestrá strava by sa mala skladať najmä z ovocia a zeleniny, taktiež môžete pridať rôzne semienka, orechy či strukoviny.

Poďme sa spoločne pozrieť čím ešte vieme našu imunitu výrazne podporiť. Pri prevencii je však dôležité suplementovať nižšie uvedené látky aj vo forme výživových doplnkov. Pri liečbe je ich užívanie veľmi prospešné až nevyhnutné.

Vitamín C

Vitamín C je jeden zo základných vitamínov, ktorý treba dopĺňať neustále. Ide o vitamín, ktorý sa v tele neukladá a tiež sa ho nedá predávkovať. Pri užívaní vitamínu C je dôležité dbať aj na dostatočný pitný režim. Podľa ZhiYong (2020) sa pri nákaze odporúča brať denne až do 5 gramov. Bolo dokázané, že denná dávka 3 x 1 g vitamínu C zmiernila symptómy ochorenia.

Výborná forma vitamínu C je v prášku , ktorý si môžete primiešať do akéhokoľvek nápoja.

Selén

Selén patrí medzi esenciálne živiny, čo znamená, že si ho naše telo nevie samo vytvoriť a preto je potrebné ho prijímať v strave alebo suplementoch. Je nevyhnutný pre fungujúcu imunitu proti vírusom vo všeobecnosti (Hoffman, 2008).

Selén nájdete v para orechoch, slnečnicových semienkach, tuniakovi, moriakovi, v kuracích prsiach a vo vajíčkach. Samozrejme, že tak ako iné minerálny, aj selén nájdete vo forme výživového doplnku. Dokonca často býva jednou zo zložiek rôznych komplexnýxh výživových doplnkov.

V našich produktoch nájdete selén napríklad v SkinboostriPremium LactoferrinThermoFitHypoFit.

Zinok

Zinok je druh minerálu, ktorý je po železe druhým najviac zastúpeným stopovým prvkom v ľudskom tele. Zvyšuje odolnosť voči infekciám a pôsobí ako prevencia voči chrípke. Je dôležitý pri tvorbe T-lymfocytov (bunky imunitného systému), raste a funkčnosti leukocytov (biele krvinky).

Zinok nájdete napríklad v našom obľúbenom proteíne Wellness Daily Protein a v Premium Lactoferrin.

Vitamín A, E, B

V prípade vitamínov A a E stačí pestrá strava v podobe farebnej zeleniny a ovocia, rôzne za studena lisované oleje, semienka a orechy. Vitamín E nájdete napríklad v AcidoFitBelly Fyto Detox či Premium L-Carnosine.

Vitamíny skupiny B prijímame zo stravy, no vitamín B12 by mal suplementovať každý. Ide o vitamín, ktorý je veľmi vzácny a nachádza sa predovšetkým v živočíšnej strave. Deficitom trpia častejšie vegáni. Prejavuje sa anémiou, únavou či obmedzením rastu.

Vitamín B12, ale aj ostatné vitamíny skupiny B nájdete v: Gelo-3 ComplexZen WheyVegan ProteinK4 Power BCAA a mnoho ďalších našich porduktov.

Vitamín D2 a D3

Momentálne tento vitamín zo Slnka nestačí, je potrebné ho suplementovať aj vo vyšších dávkach. V tele sa tento vitamín ukladá a ak sme ho doteraz nebrali, je možné, že ho máme nedostatok. V zimných a jarných mesiacoch na Zem nepreniká UVB žiarenie, ktoré vytvorenie vitamínu D v našom tele dokončuje (Parekh, 2018).

Vitamín D nájdete napríklad v našom Vegan Protein.

Zdroje:

Hoffman, 2008: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3723386/

Parekh, 2018: https://www.youtube.com/watch?v=2pyp9VwFR4s

ZhiYong, 2020: https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04264533

Kompava spol. s r.o., Piešťanská 1202/44, Nové Mesto nad Váhom 91501, +420 903 473 211, objednavky@kompava.sk
Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info