Dávkovanie BCAA. Ako správne dávkovať tieto aminokyseliny?

Dávkovanie BCAA. Ako správne dávkovať tieto aminokyseliny?

Esenciálne aminokyseliny známe aj pod skratkou BCAA aminokyseliny, sú jedným z najpoužívanejších doplnkov výživy na rast svalov. Ide o kombináciu leucínu, izoleucínu a valínu v pomeroch najčastejšie 2:1:1 alebo 4:1:1. Najčastejšou otázkou, ktorú dostávame denne od našich zákazníkov, je ako správne dávkovať BCAA? Odpoveď nájdete nižšie v článku, ktorý je zameraný na užívanie aminokyselín vo všeobecnosti pre každého športovca.

Tréningový deň

Aminokyseliny BCAA na rast svalov je najvhodnejšie dávkovať pred a po tréningu. Pred tréningom slúžia ako rýchly zdroj energie počas výkonu a zároveň chránia sval pred katabolickými dejmi, ktoré sa dejú počas ťažkého tréningu. Po tréningu sú dôležitým zdrojom na regeneráciu poškodených svalových vlakien, keďže svalové tkanivo siaha práve po aminokyselinách s rozvetveným reťazcom (BCAA) ako prvých. BCAA spolu s glutamínom obsiahnuté aj v našej novinke Instantné aminokyseliny K4 Power BCAA majú najväčšie zastúpenie v svalovej bunke. O tom, koľko minút pred tréningom treba BCAA užiť, rozhoduje aj to, v akej forme BCAA sú. Kapsulovú formu (Amino BCAA Forte) je vhodné užívať približne 30 až 45 minút pred tréningom; práškovú formu zarobenú vo vode (K4 power BCAA) asi 15 - 20 minút pred tréningom.

Dávkovanie BCAA po tréningu je u všetkých foriem vhodné ihneď. Najrýchlejšie sa samozrejme vstrebáva prášková forma zarobená vo vode.

Netréningový deň

V čase voľna telo a svaly regeneruju a najdôležitejšie obdobie regenerácie je práve spánok. Preto je vhodné BCAA užívať pred spaním a ihneď po prebudení, kedy vaše svaly akútne potrebujú doplniť aminokyseliny pre ďalšie fungovanie, ako zdroj energie a stavebné látky. Ďalšiu dávku môžete užiť kedykoľvek počas dňa, najlepšie nalačno.

Dávkovanie BCAA. Aké množstvo?

Všeobecne sa odporúča prijať 3 - 5 g BCAA v jednej dávke 2 - 3x denne. To znamená prijať v jednej dávke 8 - 12 kps Amino BCAA Forte alebo 2 odmerky K4 Power BCAA.
Samozrejme, závisí to aj od hmotnosti športovca. Čím viac aktívnej (svalovej) hmoty, tým viac BCAA. Pre lepší prepočet to znamená približne 0,05 g na kg hmotnosti.

Kompava spol. s r.o., Piešťanská 1202/44, Nové Mesto nad Váhom 91501, +420 602 426 550, objednavky@kompava.sk
Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info