Správna hydratácia a energia pre organizmus = Cesta k vytúženému cieľu

Správna hydratácia a energia pre organizmus = Cesta k vytúženému cieľu

Tekutiny je potrebné telu dodávať pri výkonoch trvajúcich viac ako 30 minút. Preto sa pri vytrvalostných športoch kladie veľký dôraz na pitný režim a výber vhodného iontového nápoja. Z toho vychádza aj potreba dopĺňania tekutín a živín pred, počas a po výkone. Potom strácame veľa dôležitých látok, ktoré organizmus produkuje. Niektoré potom vylučované látky sú ale cenné a preto sa ich straty musia dopĺňať. Iontové nápoje majú v tomto prípade hlavnú úlohu. Ideálny nápoj by mal okrem vody obsahovať látky, ktoré sa pri záťaži z tela strácajú, teda minerály. Ide najmä o Na a Cl , ostatné minerály K, Ca, Mg, ktoré sú nevyhnutné vo fáze regenerácie. Minerály okrem toho uľahčujú vstrebávanie vody v tráviacom trakte. Okrem minerálov by však kvalitné iontové nápoje mali obsahovať aj sacharidy a vysoko kvalitné látky ako aminokyseliny, vitamíny, ktoré pomáhajú stimulovať fyzický výkon organizmu. Sacharidy obsiahnuté v iontových nápojoch sú zdrojom energie. Ich podiel však nesmie byť vysoký, inak by negatívne ovplyvnil výkon zaťažením tráviaceho traktu. Hypotonické (rehydratačné) nápoje obsahujú do 4% sacharidov.

Adekvátna hydratácia pred, počas a po športovom výkone:

Približne 2. hodiny pred štartom treba vypiť 300-500 ml hypotonického nápoja s nízkym obsahom cukrov. Ľadvinám tak umožníte vylúčiť nadbytočnú vodu pred začiatkom behu. Druhú dávku toho istého nápoja vypite cca 15. minút pred štartom. Pri výkone do 1. hodiny konzumujte max. 800 ml iontového nápoja rozdeleného na 4 dávky po 200 ml.

Pre výkony v trvaní 1-3 hodiny platí: prvé 2 hodiny je dôležitá hydratácia hypotonickými roztokmi, neskôr môže byť obsah sacharidov v roztokoch vyšší (izotonické nápoje). Po výkone je jednoduchšie a fyziologickejšie doplniť chýbajúce živiny vo forme tekutej než tuhej. Tesne po výkone je potrebné prednostne dodať cukry v pomere 2:1 k minerálom (počas výkonu je pomer opačný). V tomto období majú svalové bunky vyššiu schopnosť prijímať glukózu a syntetizovať zásobný glykogén.

Vyberte si ten správny nápoj pre energiu a celkovú hydratáciu organizmu!

Iontové nápoje HypoFit a EnergoFit sú tou správnou voľbou!

Pri vytrvalostných športoch sa organizmus dostáva do fázy úbytku vody (dehydratácie), úbytku energie a potrebuje rýchlo a vhodne doplniť všetky potrebné výživné látky pre dosiahnutie maximálneho výkonu. Pre správne nakopnutie je najideálnejšie a najľahšie použiť hypotonický alebo izotonický nápoj.

HypoFit – silný antioxidačný hypotonický nápoj je vhodný pred a počas športového výkonu. Správne hydratuje organizmus a zabráni jeho prehriatiu a preťaženiu srdca. Zároveň dopĺňa minerálne látky, ktoré majú priaznivý vplyv na svalové kŕče. Vďaka výťažku extraktu zeleného čaju je nástup a množstvo energie oveľa efektívnejšie a zároveň pôsobí antioxidačne.

Izotonický nápoj EnergoFit – je vhodný počas a po športovom výkone. Obsahuje komplex výživných látok kde jednotlivé látky napomáhajú k zvýšeniu a predĺženiu výkonu, hydratácie organizmu a doplnenie energie po náročnom výkone.

Vypracovala: Ing. Chovancová Zuzana

Kompava spol. s r.o., Piešťanská 1202/44, Nové Mesto nad Váhom 91501, +420 903 473 211, objednavky@kompava.sk
Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info